Ինչպես առաջացավ կրոնըՀնում մարդիկ շփվելով բնության հետ նկատում էին, որ կան տարբեր եղանակներ, կա արև և լուսին, գիշեր և ցերեկ: Այս ամենը մարդու համար շատ անբացատրելի երևույթներ էին: Մարդը սկսում էր այս երևույթները կապել գերբնական ուժերի հետ: Մարդիկ կարծում էին, որ ոգիներին պետք է զոհեր մատուցել, սիրաշահել, գովերգել, որոշակի արարողություններ կատարել: Այսպես առաջացավ կրոնը: Կրոնի նախասկզբնական ձևերը բնորոշ էին բոլոր հանրություններին: Դրանք էին տոտեմիզմը, անիմիզմը, ֆետիշիզմը, մոգությունը:Տոտեմիզմը հավատն է բույսի, կենդանու, որևէ բնության երևույթի հանդեպ: Տոտեմին համարում էին «հայր», «ավագ եղբայր» և այլն: Յուրաքանչյուր տոհմ ուներ իր սուրբ կենտրոնը, որտեղ…
ՏոտեմապաշտությունՏոտեմապաշտություն — Հավատ այն կենդանու, բույսի, բնության երևույթի հանդեպ (տոտեմ), որից, մարդկանց պատկերացմամբ, ծագում է տվյալ տոհմը: Տոհմը կրում էր իր տոտեﬕ անունը: Յուրաքանչյուր տոհմ ուներ իր սրբազան կենտրոնը: Այստեղ պահ պանվում էին տոհմական մասունքները, և կատարվում էին ծիսական արարողություններ:
Ֆետիշապաշտություն — Հավատ անշունչ առարկաների` ծառերի, ժայռերի, քարանձաﬖերի, պաշտամունքային տարբեր իրերի գերբնական հատկությունների նկատմամբ: Պաշտամունքի առարկա՝ ֆետիշ, կարող էին լինել, օրինակ՝ նիզակը, դաշույնը, որոնք մարդկանց համար ունեին կենսական նշանակություն:
Հմայապաշտություն — Հավատ մարդկանց, կենդանիների, բույսերի, բնության երևույթների վրա ներգործելու մարդու ունակության նկատմամբ: Մարդը կարծում էր, թե որոշակի գործողությունների, բառերի, երգի, պարի և այլ ﬕջոցներով հնարավոր է անձրև բերել, քաﬕ բարձրացնել, ապահովել լավ բերք, ունենալ առատ որս և այլն: Նա հմայությամբ փորձում էր բուժել վերքերը և կանխել հիվանդությունները:
թարգմանույթյուն ժարգոնային բառերի
մուտիտ-խափել կռուտիտ-մի բանի տակից դուրս գալ յադ-հումուր դոստ-մտերիմ ընկեր ոբշի-ընդանուր նատուռի-իրոք կուռաժիտ-սեթևեթել բեսամփթ-ահաոր չուժոյ-ուրիշ մանթո-նեղված լոքշ-ձանձրալի ջոգել-հասկանալ քյասթմ-բարիշել, չուժոյ պախմել-ուրիշի փոխարեն ատնաշենի-հարաբերությոն մայլա,քուչա-բակ կուրսի-տեղյակ ռաստվել-հանդիպել բքել-ծխել
Комментарии
Отправить комментарий